måndag 26 maj 2014

Styrketräning - ÄNTLIGEN!

Igår eftermiddag började jag äntligen med styrketräning. Jag kommer få hjälp av en kompis med motivation och träningstips och han visade övningar igår som jag kan göra hemma.

Jag kunde och orkade mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Målet är att utveckla och pusha mig själv så att jag blir starkare än vad jag är idag. Idag är mina muskler mer eller mindre obefintliga. XD Och reumatismen har ju inte direkt gjort det lätt för mig heller. Sen är jag också fruktansvärt otränad.

Jag glömde be min kompis fota när jag gjorde mina övningar men det får bli en annan gång.

Resultatet av träningen blev följande:
Hänga på tid (på en pull up-ställning): 14 sekunder
Armhävningar mot vägg: 10 st
Bakarmhävningar på bänk: 3 st
Plankan: 14 sekunder
The Hollow Body: 8 sekunder
Squats: 6 st

Herrejösses vilken träningsvärk jag har idag!

Målet är att i framtiden kunna göra minst en pull up på en pull up-ställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar